Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Komerční věstník II/2024 (únor) Vénových železných drah

T 466.0122

Vážení kolegové, 

model lokomotivy řady T 466.0122 v TT od společnosti MTB jsme už krátce představili v listopadu 2023. Nyní se na model, který velmi dobře poslouží na každém domácím kolejišti i modulišti pro prakticky všechny výkony a bude cenným přírůstkem každé sbírky,  podíváme trochu podrobněji:

Lokomotiva je velmi dobře vyrobena co se týče povrchové úpravy, čitelnosti nápisů a detailů.

Zábradlí, píšťalu, houkačky, tažné háky a  brzdové hadice dodává výrobce zabalené v malých sáčcích zvlášť, aby si je každý uživalel mohl nalepit sám nebo si je nalepit dal.

Zábradlí je vyrobeno z houževnatého a pružného plastu, takže při lepení je trochu obtížnější trefit umístění předvrtaných otvorů, které mají správnou velikost, odměnou za trpělivost je nelámavost a odolnost zábradlí. 

Zvlášť je potřeba zmínit velmi pěkně provedé leptané tabulky s číslem lokomotivy, vlastnické značky ČSD a loga výrobce, které po nalepení  povyšují model na další vyšší úroveň. 

Model má velmí dobré jízdní a adhezní vlastnosti, poháněny jsou všechny čtyři nápravy.  Žádná z nich není bandážována, takže sběr proudu je velmi dobrý. Absence bandáží není na újmu adhezi, model je dostatečně těžký, aby zvládl běžnou zátěž zejména domácích kolejišť. Ale ani na modulišti neudělá žádnou ostudu, naopak.              

Délka lokomotivy  je dle sdělení výrobce 118 milimetrů, váha 130 gramů. 

Model má přípravu na instalaci digitálního dekodéru do rozhraní Next18S. Výrobce dodává instalovanou analogovou propojku. 

Osadit lze např. nezvukový dekodér fy ZIMO MN180N18 nebo zvukový MS581N18 téhož výrobce. Při ozvučení jej potřeba dosadit i reproduktor o výkonu 8 Ohmů. Někteří prodejci a servismani reproduktor osazují do kabiny, jiní do prostoru pod desku s elektronikou - oboje je možné, v kabině je výsledné ozvučení lepší, ale rozebrání a oddělení od představků je velmi obtížné a jemná střecha kabiny se snadno při takové manipulaci poškodí a odtrhne.               

My jsme pro ozvučení použili zvukový projekt "Jacek" poskytovaný p. Petrem Smutkem. Zvuk je velmi věrohodný.      

Výrobce udává, že model projiždí  oblouky o minimálním poloměru 260 mm. 

Fotografie výrobce se zábradlím, ale ještě bez nalepených tabulek, háků, hadic a houkaček:   

celkový pohled na model   

Provozně má lokomotiva velmi široké použití:  nákladní i osobní vlaky na vedlejších i hlavních tratích včetně rychlíků jako ve skutečnosti, kdy  na přelomu 70.  a  80 let XX. století lokomotivy řady 466.0 vozily na rameni Most - České Budějovice rychlík Bezdrev.         

Model je situován do epochy IV., ale protože dodnes se dochovalo v měřítku 1:1 několik muzeálnich kusů, může každý, bez újmy modelové věrnosti, tyto lokomotivy provozovat i v modelových epochách  V. a VI., tedy až do současnosti.             

          

Tuto lokomotivu lze v analogovém provedení a s přípravou na digitalizaci pořídit u Vénových železných drah

 

www.vezed.cz  

 

za 4199,- Kč vč. DPH. V nabídce máme i oba dekodéry - zvukový i nezvukový  - a reproduktory.

Zvukový dekodér stojí ZIMO MS581N18 2.573,- Kč, nezvukový ZIMO MN180N18 pak za 920,- Kč. 

Výrobce MTB připravuje další výrobní sérii, pokud máte o lokomotivu zájem, prosíme, napište nám na

nosek@vezed.cz

nebo

tyll@vezed.cz     

 

Hezké modelaření Vám přejí 

 

Vénovy železné dráhy s.r.o.