Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Komerční věstník VII -VIII/2025 (červenec a srpen) Vénových železných drah

motorové a přípojné vozy a parní lokomotivy

Vážení kolegové,

dnes přinášíme upozornění na motorový vůz MTB M 296.1 s přípojnými vozy Aam a Bam. Jde o vozidla původně určená pro motorový mezistátní rychlík Vindobona, na kterém byla nasazována na přelomu 60. a 70. let minulého století, aby pak přešla do vnitrostátní československé vozby. 

Proto jde o velmi vhodná vozidla pro jakékoli domácí kolejiště, kde najdou uplatnění při vedení všech kategorií osobních vlaků - od mezinárodních rychlíků po výkon na místní trati.     

U většiny domácích kolejišť je základním námětem jednokolejná hlavní trať s odbočující místní dráhou:  .... do odbočné stanice vjíždí spěšný vlak se dvěma nebo třemi  vozy, které po vystoupení cestujích zanechá na předjízdné koleji blíže ke staniční budově, odvěšená dvěstědevadesátšestka vyčká na křižující protivlak a pak se vydá odbočnou místní dráhou do stoupání odvézt své dva páry dopoledních a prvních odpoledních vlaků. Po návratu objede odstavenou soupravu, najede, svěšení, zkouška brzdy, vykřižování s protijedoucím osobním vlakem a odjezd do světa (skrytého nádraží).... 

Soupravu pro spěšný vlak sestavíte snadno:                         

M 296.1012 MTB

přípojné vozy k motorovému vozu - set 2x Aam + 1 Bam nebo 

přípojné vozy Balm 050

Na osobní vlak na hlavní i odbočné místní dráze můžete nasadit motorový vůz M 152.0   s přípojným vozem Blm nebo přípojným vozem Bix   

Pro milovníky parního provozu v pohraničí a na německých tratích v epoše I a II (před rokem 1914  a do roku 1938) a v epoše V a VI (muzejní spolky saské a pruské často zajiždějící i do severních Čech) tu máme dva mimořádně pěkné modely:

Malou pruskou  tendrovku  s uspořádáním pojezdu C  typu T3 s již vestavěným digitálním dekodérem    a tendrovku DRG s přípravou na digitalizaci pro osobní vlaky řady 78    

 

Hezké modelaření a zážitky Vám přejí  Vénovy železné dráhy