motorové a přípojné vozy a parní lokomotivy
Vážení kolegové,
dnes přinášíme upozornění na motorový vůz MTB M 296.1 s přípojnými vozy Aam a Bam. Jde o vozidla původně určená pro motorový mezistátní rychlík Vindobona, na kterém byla nasazována na přelomu 60. a 70. let minulého století, aby pak přešla do vnitrostátní československé vozby.
Proto jde o velmi vhodná vozidla pro jakékoli domácí kolejiště, kde najdou uplatnění při vedení všech kategorií osobních vlaků - od mezinárodních rychlíků po výkon na místní trati.
U většiny domácích kolejišť je základním námětem jednokolejná hlavní trať s odbočující místní dráhou: .... do odbočné stanice vjíždí spěšný vlak se dvěma nebo třemi vozy, které po vystoupení cestujích zanechá na předjízdné koleji blíže ke staniční budově, odvěšená dvěstědevadesátšestka vyčká na křižující protivlak a pak se vydá odbočnou místní dráhou do stoupání odvézt své dva páry dopoledních a prvních odpoledních vlaků. Po návratu objede odstavenou soupravu, najede, svěšení, zkouška brzdy, vykřižování s protijedoucím osobním vlakem a odjezd do světa (skrytého nádraží)....
Soupravu pro spěšný vlak sestavíte snadno:
přípojné vozy k motorovému vozu - set 2x Aam + 1 Bam nebo
Na osobní vlak na hlavní i odbočné místní dráze můžete nasadit motorový vůz M 152.0 s přípojným vozem Blm nebo přípojným vozem Bix
Pro milovníky parního provozu v pohraničí a na německých tratích v epoše I a II (před rokem 1914 a do roku 1938) a v epoše V a VI (muzejní spolky saské a pruské často zajiždějící i do severních Čech) tu máme dva mimořádně pěkné modely:
Malou pruskou tendrovku s uspořádáním pojezdu C typu T3 s již vestavěným digitálním dekodérem a tendrovku DRG s přípravou na digitalizaci pro osobní vlaky řady 78
Hezké modelaření a zážitky Vám přejí Vénovy železné dráhy