provozní setkání TT/TTe a N v epochách III. - IV.
Vážení kolegové a příznivci,
již tradiční provozní setkání v měřítku TT a TTe v Jaroměřské hale ASVAJ se v roce 2025 bude konat od středy 7. května do neděle 11. května péčí Klubu trati 3b z Malých Svatoňovic - Strážkovic, sekce TT - Provoz a sekce TTe v Zababově a Československé modulovky TTe, klubu Railnet Bratislava, klubu úsTTí a klubu MODULÁŘI.CZ a kolegů měřítka N.
V řádném termínu přípravný tým zveřejnil propozice setkání zde
Uzávěrka přihlášek modulů byla 7. února 2025, všichni další účastníci provozu jsou srdečně zváni, stačí, když se ozvou koordinátorovi setkání.
síť
Po debatách a schválení přihlášenými majiteli služeben včetně uvážení o směrování dálkových a místních nákladních vlaků a stanicích, kde budou řazeny a základnich principech osobní dopravy byl vytvořen návrh sítě
- hlavní trať, D2 : Radost - Svor - Černá n.Ú. - Moldava - Rumburk - Studenec - Výpravčice
- vedlejší trať, D2 - Rumburk - vl.Certlov - Hora Sv. Šebestiána - Ronov (- a pokračující oblast kolegů TTe, tedy úzkorozchodných a řepařských drah)
- místní dráha D3 Ronov - Vrdy-Bučice, dirigent v Ronově
- vedlejší trať, D3 - Rumburk - Přístav (- a pokračující oblast kolegů měřítka N), dirigent v Rumburku
- místní dráha, D3: Studenec - vl.Pivovar - Skovice-dvůr - Janovice u Trutnova - H.Hádkov - Martinice na Hané, dirigující dispečer v Martinicích na Hané
- místní dráha, D3: Černá n.Ú. - z. Podlužany - Bocovo - vl.Kamenolom - Trnávka, dirigent v Černé n. Úpou
Nejdůležitější vlečky z hlediska objemu přeprav:
Lom P.B. - v obvodu žst. Ronov
Stáčírna Certlov - na trati
vlečkový areál Brodek - v obvodu žst. Studenec
Vápenka - v obvodu žst. Studenec
Pivovar - na trati mezi žst. Studenec a nákladištěm Skovice - dvůr
AZNP - v obvodu žst. Trnávka
OFZ - v obvodu žst. Svor
Správa státních hmotných rezerv - v obvodu žst. Svor
layout:
Péčí kolegy Joseyho je k dispozici po několika diskutovaných návrzích a doplnění o části sítě drah TTe čili úzkorozchodných a řepařských a sítě kolegů měřítka N navazující na přístav tento:
layout Jaroměř 2025 finální verze
Projděme si nyní layout podrobněji:
výchozí skrytá stanice: žst. Radost
Hlavní jednokolejná trať Radost - Výpravčice ve všobecném směru ze severozápadu na jihovýchod vychází ze skryté stanice Radost, která obecně představuje napojení na zbytek sítě směrem ku Praze, zde je také počátek trati.
Detailní popis konstrukce a stavby žst. Radost je zde včetně jejího kolejového plánu:
konstrukce a stavba žst. Radost
Tato stanice má průběžnou hlavní kolej číslo 1 v přímém směru a dopravní koleje symetricky rozvinuté v liché skupině číslo 3, 5, 7 a v sudé 2, 4, 6 s kusými odstavnými kolejemi 6a a 7a.
Ke stanici je připojen modul s točnou pro otáčení parních lokomotiv do správného směru.
Ze stanice Radost trať pokračujem pravým obloukem a navazujícím levým na rovný úsek kolem velké vlečky průmyslového areálu Oravských ferozliatinárskych závodov (OFZ), které jsou významným přepravcem a jejichž vlečka zásobuje layout velkým množstvím vozů. Vlečka OFZ je zaústěna do traťové koleje těsně před zhlavím stanice Svor a je od Radosti kryta jejím vjezdovým návěstidlem, takže dopravně už je součástí svorské stanice.
žst. Svor
Má čtyři koleje průběžné dopravní, jednu kusou VNVK a dvě krátké průběžné manipulační koleje sloužící pro předávání zátěže a jízdy na vlečku Správy státních hmotných rezerv, který je zaústěna do středního zhlaví svorské stanice, které ve skutečnosti původně sloužilo místní spojovací trati do Cvikova a Jablonného v Podještědí.
Stanice Svor má radostské zhlaví v levém oblouku, vlečka státních hmotných rezererv se odklání ze středního zhlaví v ostrém protisměrném oblouku doprava.ě.
Pro dopravu na modulišti je důležité, že v blízkosti stanice Svor mají místo stoly šéfa strojní služby, kam vyjma něj a osob, jimž to dovolí, nemá z bezpečnostních důvodů nikdo další přístup. Prosíme účastníky, aby tento bezepčnostní pokyn v plné míře respektovali, je vzájmu ochrany i jejich modelů.
Ze stanice Svor je hlavní trať trasována dvěma protisměrnými oblouky, nejdříve pravým a následným levým, s vloženými rovnými úseky do žst. Černá nad Úpou.
žst. Černá nad Úpou
Jde o čtyřkolejnou stanici souměrně vyvinutou, s dopravními kolejemi průběžnými 1, 2, 3 a 5b a manipulační kolejí 5a, u niž je sklad kusových zásilek a volné složiště. Mezi kolejemi 3 a 5 je kolejová spojka, která dělí koleje 3 a 5 na části 3a, 3b a 5a a 5b.
místní dráha Černá nad Úpou - Trnávka
Do koleje 5b je zaústěna ostrým levým obloukem místní dráha do Podlužan zastávky a pokračující do dopravny Bocovo, v niž je možné křižování, dostižení a předjíždění. Dále místní dráha pokračuje rozvinutím své trasy traťovým úsekem s vlečkou kamenolomu do koncové dopravny Trnávka, do které jsou zaústěny vlečky Zemědělského zásobování a nákupu a AZNP, n.p. Doprava na místní dráze v úseku Černá nad Úpou - Trnávka je provozována dle předpisu pro zjednoudušenou dopravu D3, dirigent sídlí v Černé nad Úpou.
Z Černé nad Úpou se hlavní trať dvěma levými oblouky stáčí do stanice Moldava vČechách.
žst. Moldava v Čechách
Její kolejový plán je k dispozici zde
V Moldavě jsou dopravní koleje čís. 1, 3, 5, 2 a 4. Koleje 6, 8, 10, 12 a 14 jsou směrové v nákladním obvodu, na něž se rozposunovávají vozy z výtažné koleje. Kolej 16 je objízdná a slouží též pro vjezd do výtopny.
Z Moldavy hlavní trať pokračuje do Rumburka.
žst. Rumburk
Kolejový plán této stanice je k dispozici zde
Z koleje číslo 1 pokračuje hlavní trať do Studence. Z koleje číslo 3 vychází hlavní odbočná trať druhého řádu do Hory Svatého Šebestiána, Ronova a Vrdů- Bučic. Do kolej číslo 3 je též zaústěna spojovací trať do Přístavu, kde je přechod zásilek trajektem na síť kolegů měřítka N.
V Rumburce je též výtopna.
Studenecké zhlaví rumburské stanice je vybaveno v souladu s návěstními předpisy platnými do roku 1953 trojramennými odjezdovými návěstidly, která v poloze volno:
- jedním ramenem povolují odjezd na trať do Studence
- dvěma rameny povolují odjezd na trať do Hory Svatého Šebestiána
- třemi rameny povolují odjezd na spojovací dráhu do Přístavu.
Z Rumburka je hlavní trať trasována po krátké rovince na souběhu s tratí do Ronova dalším rovným úsekem a navazujícím levým obloukem do stanice Studenec.
žst. Studenec
Kolejový plán této velmi pěkně a věrně vytvořené stanice péčí brněnského Toufar Teamu je zde
Ke stanici vedle vlečky cementárny je připojen důmyslný vlečkový areál Brodek, jeho plánek je ke shlédnutí tady.
Na vlečkový areál Brodek je napojena malá, jednoduchá přechodová stanice Brandov/Brandau mezi sítí normálního a úzkého rozchodu. Jde o freelance stanici na téma krušnohorského napojení sítě saských úzkorozchodných tratí na síť ČSD.
vedlejší trať Studenec - Martinice na Hané
Ze Studence odbočuje vedlejší místní dráha přes nákladiště a zastávky Pivovar, Skovice - dvůr (plánek je zde ), služebnu D 3 Janovice u Trutnova, zastávku Horní Hádkov s vlečkou Agencie do dirigující stanice Martinice na Hané. Kolejový plán této rovněž velmi pěkně postavené a vymodelované stanice je k dispozici na tomto místě.
Ze stanice Studenec hlavní trať pokračuej levým obloukem a rovným úsekem kolem odstavného přednádraží, vytvořeného za použití dvoukolejných úseků a vlečky Bora do skryté stanice Výpravčice.
žst. Výpravčice
Tento elegantní a výkonný skryťák se sedmi dopravními kolejemi, točnou a čisticí kolejí, vybavený funkčním modelem JOPKy, představuje skrytou navazující síť tratí ČSD v jihozápadním směru na viditelnou část layoutu. Vjezd do této stanice portálem jednokolejného tunelu patří k jedněm z nejfotogeničtějších míst na layoutu.
hlavní trať druhého řádu Rumburk - Hora Sv. Šebestiána - Ronov - Vrdy-Bučice
V tomto traťovém úseku je mezi stanicemi Rumburk a Hora do trati zaústěna úvraťová vlečka stáčírny Certlov, na níž je vysoký obrat vozů se zásilkami místní lahvované minerální vody.
žst. Hora Svatého Šebestiána
Žst. Hora Svatého Šebestiána je tříkolejnou stanicí s dopravními průběžnými kolejemi čís. 1 a 2, průběžnou manipulační kolejí čís. 3, u níž je skladiště kusových zásilek s rampou a kusou manipulační kolejí čís. 5.
Přehledný kolejový plán této stanice je k nahlédnutí zde
Z Hory Svatého Šebestiána pokračuje trať přes splítku s úzkorozchodnou tratí do přípojné stanice Ronov, v níž je napojena rozsáhlá síť úzkorozchodných drah.
žst. Ronov
Na normálním rozchodu disponuje tato stanice dvěma průběžnými dopravními kolejemi a jednou manipulační a dále kolejištěm sítě úzkého rozchodu včetně podvalníkové jámy a rampy pro přechod vozidel normálního rozchodu na podvalníky, které jsou na síti kolegů TTe běžně provozovány.
Ze stanice Ronov trať pokračuje přes úsek se zastávkou Tetín, před níž je jednak zaústěna vlečka Lomu Petr (něco červenýho) Bezruč a jednak se nachází úrovňové křížení s dráhou úzkého rozchodu, do stanice Vrdy-Bučice, postavené podle skutečnosti včetně zaústěných vleček Prefy, ZZN a dalších.
dopravna D3 Vrdy - Bučice
Dopravna Vrdy-Bučice disponuje dvěma kolejemi průběžnými dopravními a dvěma manipulačními a vlečkami ZZN a n.p. Prefa a odbočkami vleček cukrovaru a k řepníku.
síť úzkého rozchodu 760 mm (TTe)
Letos je impozantně rozvinutá a skládá se z tratí ČSD a řepařské drážky.
síť tratí ČSD:
Brandov - Dětřichov
Ronov - splítka s tratí normálního rozchodu - Dětřichov - Horní Povelice - Domašín s vlečkou celulózky - Studce
Ronov - křížení s tratí normálního rozchodu - Lom P. Bezruč - Pacova Hora s vlečkou lomu
síť řepařské drážky:
Studce - Banja Luka - Mcely - Loučeň - Hajc - cukrovar
síť kolegů měřítka N
Trajektem i nákladními loděmi navazuje na síť TT na modulu Přístav - Roztoky síť kolegů modelového měřítka N. Je tvořena tratí vycházející z N-kové části přístavu do přípojné stanice Šatov, ze které dále pokračuje přes odbočku Pravá nad Jizerou a do širé trati zaústěnou vlečku n.p. Zrno a zastávku Zbuzany do stanice Dobruškam na jejíž konec je napoejamn vlečka dolu Renata. Z Dobrušky zpět přes odbočku Pravá na Jizerou vede tra´t pravým obloukem do stanice Ryšnov nad Nisou.
telefonie TT/TTe
Telefonní síť systému Bardoděj dodávaná správou zabezepčovací a sdělovací techniky a n.p. Pájka-drát (dřívější Schwabe & Netáhlo s.r.o) je pro letošek naplánována takto
rozvody sítě 230 V TT/TTe
Péčí pana kolegy emeritního máme připraven plán rozvodu sítě 230 V. Majitelé stanic se zdvořile a důrazně žádají, aby si připravili dostatečný počet prodlužovacích kabelů, samozřejmě, jak je u nás zvykem, továrních. Žádné "domácí bastly" nepřipouštíme a budou nemilosrdně z moduliště odstraněny (ne snad, že bychom to někdy museli řešit, ale to, co občas člověk vidí na setkáních jiných nebo dokonce na jejich fotkách, z toho mu vlasy vstávají hrůzou na hlavě...)
Černá čísla na plánku odkazovaná černou čárkou označují příbližnou délku prodlužovacího kabelu v metrech.
Plánek je zde
GVD TT
Péčí, usílím a pílí našich kolegů Davida a Joseyho z odboru sestavy jízdního řádu je GVD normálního rozchodu hotov!
tabulka nákresného jízdního řádu pro trať Výpravčice - Studenec - Rumburk - Černá - Svor - Radost
tabulka nákresného jízdního řádu pro trať Rumburk - Hora Sv. Šebestiána - Ronov - Vrdy-Bučice
tabulka nákresného jízdního řádu pro trať Studenec - Martinice na Hané
NJŘ Studenec - Martinice na Hané
tabulka nákresného jízdního řádu pro trať Černá nad Úpou - Trnávka
tabulka nákresného jízdního řádu pro trať Rumburk - Roztoky přístav
Rozkaz o zavedení GVD:
Pomůcky:
plán řazení nákladních vlaků v seřazovacím obvodu žst. Moldava:
Předpisy dopravní, návěstní a stavební, pomůcky a návody pro setkání jsou souhrnně k dispozici jako obvykle zde
Sešitové jízdní řády:
Pozn.: Index "N" za číslem turnusu znamená, že vlak jede přes půlnoc nebo že nástup na vlak je před půlnocí nebo naopak ukončení služby a výkonu včetně technologického času odstavení stroje do depa vychází přes půlnoc.
Seznamy vlaků pro staniční zaměstnance
Nákresné jízdní řády sítě úzkého rozchodu TTe
NJŘ cukrovarské drážky Cukrovar - Domašín
výchozí postavení vozidel pro první sejšnu
...protože pak jedeme durch, přes půlnoc a podle 24hodinového GVD . Přípravy vrcholí, ve středu začíná stavba:
výchozí postavení vozidel pro první sejšnu
technologie žst. Rumburk
....služební poštou právě byly doručeny pomůcky pro výkon služby dopravní v žst. Rumburk