Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Jaroměř II 4.V. - 8.V. 2018

provozní setkání TT/TTe - dokončení

GVD

Byl velice pěkný a nápaditý a málem nevznikl včas. Jen důrazné doporučení koordinátorovo a úpěnlivá prosba zabránily grafikonistovi, ač byl ve veliké časové tísni, smazat několik málo dnů před setkáním veškerou dosavadní práci s obvyklým argumentem většiny grafikonistů modulového světa „vůbec se mi to nelíbí, už vím, co je tam blbě a udělám to znova“. Co však k našemu zármutku už nestihl, byl rozkaz o zavedení GVD, na který jsme si už tak zvykli, že nám dost chyběl.

To, že předchozí řádky o nápaditosti GVD nejsou planou pochvalou, dokládají i obrázky s tabulkami NJŘ pro jednotlivé trati letošního layoutu:

obr. 9,10 a 11:

/upload/NJŘ_Výpravčice_Kouřim.png

/upload/NJŘ_Výpravčice_Mochov.png

/upload/NJŘ_Výpravčice_Čerevený_Kostel.png

K tomu přidávám seznam vlaků a technologii v Moldavě - obr. 12:

/upload/Moldava.pdf

Grafikon pro úzkou vytvářel na základě a v návaznosti na grafikon normálně rozchodné části grafikonista frakce TTe, šlo rovněž o velmi zdařilé dílo:

obr. 13 a 14:

/upload/NJŘ_Domašín_Lom_PB.png

/upload/NJŘ_Domašín_Svor.png

 

Provoz

Nádherný. Proti svému obvyklému zvyku nezačal jsem jako výpravčí, nýbrž jako strojvedoucí. Důvod je zde:

obr. 15:

/upload/R750.pdf

Ano, pravidelný rychlíkový turnus mikád. Krása, nádhera, úžasná věc. Mikádem též byly na R 750 odvezeny zbrusu nové Baiky do kolínského vozového depa.

Vedle dalších vlaků na normálním rozchodu strojvůdcoval jsem též na úzké. To je jiný svět, jiná dimenze: poklid D3 lokálky, která však vyžaduje cit a um pro vedení vlaku, tady se uplatní jemná regulace a smysl pro detail. Odměnou jsou nádherné zážitky z dokonalého provedení i těch nejmenších detailů.

Pak jsem začal sloužit ve Výpravčicích, a zůstal v této stanici skoro celé setkání:

obr. 16 - 387.043 na trati mezi Černou n. Úpou a Výpravčicemi:

 

obr. 17 - křižování 387.043 a 387.038 v Černé n. Úpou I, (c) Pavel Štěpánek 2018:

obr. 18a - křižování v Černé n. Úpou II, (c) Pavel Štěpánek 2018

křižování v Černé n. Úpou II; (c) Pavel Štěpánek 2018

 

obr. 18b a 18c: 3870.043  a VT 18.16 u strážního domku dvojkolejky, (c) Pavel Štěpánek 2018:

 

 

obr. 19 - odstavené mikádo 387.016 v Černé n. Úpou, (c) Pavel Štěpánek 

 

 

Službu jsem zakončil v Kokavě nad Rimavicou.

Odjezdili jsme v čase 1:6, občas zpomaleného na 1:5, celkem šest a půl provozního dne, skončili jsme v neděli v 11 hodin nemodelového civilního času po vykřižování vlaků 85711 a 85710 v Kokavě nad Rimavicou a jejich dojetí do Malých Svatoňovic a Moldavy.

Sešitové jízdní řády, až na několik výjimek, jsme rozdělili po jednotlivých vlacích, bylo jich celkem 124 (vím to přesně, čísloval jsem ráno ve čtvrtek před zahájením provozu rezervní sadu).

Strojvedoucí byli velmi ukáznění a zapálení pro provoz. Prakticky vůbec je nebylo třeba vyvolávat ani na vlak, natož k odběru sešiťáků, tato zvolání začínají, což je mimořádně potěšitelné, patřit minulosti. Při tomto způsobu organizace je jen třeba před koncem sejšny dbát, aby byly vyjeté sešiťáky znovu srovnány v pořadí dle časů odjezdů, této práce se s pečlivostí a pílí vždy ujal zástupce Vénových železných drah (VŽD), za což mu patří velký dík.

Bourání layoutu probíhalo už standardně organizovaným způsobem: nejdříve stažení vozidel vlaky do stanic, pak jejich sundání a zabalení do přepravních obalů, teprve když už žádné vozidlo nebylo na layoutu, mistr DCC ohlásil vypnutí a povolili jsme rozpojení elektrické a následně mechanické. Organizační pečlivost se vyplatila, nic jsme si nepoškodili.

Samotný layout jsme zbourali a naložili do automobilů za cca 5 hodin, což je úctyhodný výkon: od 11 hodin, kdy jsme skončili, jsme do obědové pauzy ve 12 hodin stahovali a balili vozidla, po krátkém obědě jsme před 13 hodinou začali s mechanickým rozebíráním a v 18 hodin jsme tělocvičnu předávali správci.

Setkání jsme odjezdili s jednou centrálou Uhlenbrock na síti Loconet výlučně s ovladači Fred(i) bez sebemenších problémů pod důsledným a pečlivým dohledem služby strojní - díky!

Vyplatilo se důsledné označení hranic oblastí napájených jednotlivými boostery příslušnou návěstí pro strojvůdce a pečlivé dodržování zákazu zastavování vozidel na této hranici – žádné vozidlo nebylo upečeno, uškvařeno nebo jinak poškozeno.[1]

GVD byl konstruován a posléze vytištěn v programu "Grafikon" kolegů Černohorských z klubu Ostramo, rovněž děkujeme..      

obr. 20 - 387.043 ČSD a VT 18.16 u strojvůdcovské návěsti "Nepropojovat vozidly", (c) Pavel Štěpánek 2018

Nezbývá, než poděkovat závěrem všem aktivním účastníkům a panu správci haly za vydařené setkání:

obr. 21, (c) Pavel Štěpánek 2018:

 

Příští rok, v sobotu 4. května 2019, opět na viděnou, hala v Jaroměři je pro nás a naše setkání od 4. do středy 8. května 2019 opět rezervována. Anebo ještě dříve na některém ze setkání v Týnci, Bernolákovu či Roudnici nebo Dobrovici. 

-TT-

(c) fotografie, není-li uvedeno jinak, Tomáš Tyll 2018

----------------------------------------------------------------------

/1/ V této souvislosti musím důrazně varovat před příspěvky uživatele „Jirka_US“ na fóru www.modely.biz. Jsou modelům vysloveně nebezpečné, stejně jako je politováníhodný fakt, že uvedené fórum není odborně nijak moderováno, takže obsahuje řadu elektrotechnicky nesprávných a vysloveně nebezpečných příspěvků.