Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Týnec nad Labem 27. IX. - 1.X. 2023

provozní setkání TT v ep. III/IV - vlečkařské

AhojTTe,

 

propozice včetně layoutu a GVD jsou zde, na stránkách Zababova. 

Trasování tratí vyprojektované odborem stavby dráhy je k nahlédnutí zde: layout v Týnci n/L 2023  

Plán telefonního vedení a vybavení vypracovaný signálními dílnami a službou návěstní: plánek telefonie pro Týnec n/L 2023

 

Samotného setkání jsem zúčastnil jako stavěč a bourač a po dvě části provozních dnů, ve čtvrtek a v neděli. Komorní layout s pěti stanicemi hlavního úseku dráhy z Výpravčic přes Svor, Černou nad Úpou  a Svatoňovice do Studence, která  z něj pokračovala vedlejší drahou přímým směrem do Trnávky a  úvratí do Martinic na Hané, před kterými byla v jejich obvodu odbočka, z níž opět úvratí vedla místní trať do Skovic - dvora a Bocova. Dirigent místních drah měl své sídlo v Martinicích. 

Účastníci setkání si pochvalovali komorní, takřka domáckou atmosféru setkání a pohodové ježdění, což byla zásluha velmi dobře zkonstruovaého GVD kolegů Joseyho a Davida R.  na layoutu vymyšleném opět Joseym.

V síti layoutu byl bohatý nákladní provoz, a to díky mnoha vlečkám a vlečkovým areálům, z nihcž některé byly zaústěny i do širé trati, což zpestřovalo provoz, nebo byly zapojeny k nákladním obvodům stanic. 

U Výpravčic byla napojena vlečka Bora-Bora, ve Svoru v pokračování cvikovské trati pak byla zapojena nová vlečka Státních hmotných rezerv, jejíž majitel ví, co se sluší a patří, a tak předal do úřadovny Přenosné nákladní pokladny vzorně zhotovené razítko. Pan Fuchs by měl radost!

Do Černé, jak už je pravidlem, byla zaústěna vlečka automobilky, mezi Černou a Svatoňovicemi pak dýmaly komíny vlečky OFZ, která byla zároveň vlečkou peážní pro na ni napojenou plynárenskou vlečku Peklo. 

Ve Svatoňovicích byla napojena vlečka kameonouhelného doliu s důmyslným strojkem na nakládaní černého uhlí do vozů řady Wap/OOt. Sbohem sypání třaslavou rukou ...

Mezi Svatoňovicemi a Studencem byla v širé trati přípojná výhybka  stáčírny Certlov, která vypravovala skupiny vozů do layoutu a celého světa. 

Studenec se svým vlečkovým areálem Brodek a další vlečkou Vápenky na trati do Trnávky a vlastním nákladním obvodem s čilou přepravou komodit byl výrazným generátorem zátěže. V Trnávce samotné pak byla vytížená vlečka ZZN. 

Ani místní dráha vůbec nezaostávala, s vlečkami Ferony v Bocově, přperavami ze Skovic-dvora. vlečkovým areálem a silem v Martnicích na Hané a vlečkou pivovaru na trati mezi Studencem a Martinicemi. 

Celkem tedy na tomto komorním layoutu se bylo lze dopočítat 13 samostatných vleček, když k tomu připočteme všeobecné nakládkové a vykládkové koleje v každé stanici, vydalo to na velmi pestrý nákladní provoz i na relativně menší  síti jen  s jedním skrytým nádražím.

Grafikon byl zkonstruován v programu Ostramo kolegů Černohorských, děkujeme.    Traťová telefonie systému Slídil pracovala rovněž bezchybně. Hodiny byly klasického typu Zababotron.  

Setkání se podle mínění účastníků vydařilo a všichni se těší na další setkání, která nás v příštím roce čekají. 

Fotografie:

I. pana emeritního - Pavla Štěpánka, (c) Photography 2024:

 

žst. Výpravčice:  

   

 

Martinice na Hané se silem a vlečkovým areálem:

           

 osobní vlak je připraven k odjezdu z Martinic do Studence: 

 

 nákladiště a zastávka Skovice - dvůr:

  

 

most místní dráhy nad zrušeným ranžírem - Harmiho modul: 

 

 pohled do Martinic přes hercynské polystyrenové druhohorní vrásnění... 

 

velmi pěkný Harmiho modul se zastávku na místní dráze mezi Studencem a Martinicemi 

 

pohled do kamenouhelné a průmyslové pánve: vlevo Svatonovice, uprostřed vlečky OFZ a Peklo, vpravo Černá s vlečkou automobilky:   

 

 

Tak příště ahoj!

    

   -TT-

 

.... málem bych byl  zapomněl, ještě několik fotografií: 

 

Příprava vozových nálepek dle předpisu KN 1 pro tarifní bod Skovice-dvůr dle instrukce majitele v klidu domácího prostředí před setkáním. Nezbytné pomůcky: PNP, instrukce, přepravně-komoditně-tarifní fantazie, volné vozové nálepky, portské a dobrá nálada. A vzpomínka, jak by asi to dělal pan Fuchs....  

 

354.0 a 413.1 se svými vlaky ve Svoru: 

 

387.040 rozjíždí osobní vlak z Černé do Svoru: 

 

Komárek M 124.0 v Bocovu: neúnavně sloužil na lokálce Martinice - Bocovo celé setkání. Nádherný model. 

 

 

Momentka z Martinic:

 

Nákladiště Skovice- dvůr:

 

 

Mikádo 387.040 v plné rychlosti  vyjíždí z Černé nad Úpou:   

 

-tt-  

 

Doplněk podle pravidla starých latiníků "Finis coronat opus" aneb "to nejlepší na konec":  

Kolega Dano M. vytvořil velmi pěknou reportáž na webu Railnet, která stojí za přečtení i pokoukání: 

reportáž Railnet.sk

Příští rok, tedy  od soboty 4. do středy 8. května 2024  se těšíme! 

-tt-