provozní setkání Klubu trati 3b a sekce TT - provoz s frakcí TTe
Koncem září se už pravidelně setkáváme v hale labskotýnecké základní školy, abychom uspořádali podzimní provozní TT setkání. Ani tento rok, který byl rokem výročí vzniku I. republiky a jejího tragického, naštěstí jen dočasného konce, nebyl výjimkou.
Týnecká setkání bývají komornější, sejde se nás méně, tomu odpovídá i menší layout.
Ukázku jedné z raných verzí layoutu lze shlédnout zde:
Nakonec se nám podařilo sestavit, pokud můžeme soudit, docela zajímavý layout:
Jeho osou byla hlavní jednokolejná trať z Moldavy přes Drnov do Svoru, Malých Svatoňovic a Černé n. Úpou, z níž pokračovala dál do jednoudchého skrytého nádraží sestaveného ze dvou kolejových spojek a několika dvoukolejných modulů VŽD (Vénových železných drah), s odbočkami místních drah z Černé nad Úpou do Vrdů-Bučic, z Malých Svatoňovic přes podvalníkovu jámu na síť úzkého rozchodu a z Drnova přes Nový Oldřichov a Horní Hádkov s vlečkou Agencie do Kouřimi.
Velmi zajímavou a silnou stránkou provozu bylo situování dvou cukrovarů v layoutu: první byl představován kolejištěm modulů Mochova a jeho vlečky mrazíren a likérky, zapojeným do cukrovarské koleje ve Vrdech-Bučicích, druhým byl Cukrovar Dolení Cetno, napojený do obvodu žst. Nový Oldřichov.
Dodávky řepy cukrové do obou cukrovarů byly přísně rajonizovány, každému z cukrovarů náležely dodávky jen z jeho obvodu. Laoyut byl pravým eldorádem cukrovarské kampaně, o čemž svědčí nejen rozkaz o zavedení grafikonu vlakové dopravy (RZG):
Rozkaz o zavedení GVD Týnec 2018
a jeho první změna: Rozkaz o zavedení GVD Týnec 2018 1. změna
a též vydaná dopravní opatření po dobu kampaně: Provozní opatření kampaň Týnec 2018 ,
ale i počet zařazených vozů v kampani na layoutu - 112.
Celkový obrázek o provozních a dopravních poměrech na layoutu si pak lze udělat z přložených tabulek nákresných jízdnich řádů:
NJŘ M. Svatoňovice - Vrdy-Bučice a
Setkání, vzdor chřipkám, které mezi účastníky řádily, se velmi vydařilo. Rovněž vozební (lokomotivní stránka) už byla na vysoké úrovni: oba páry rychlíků hlavní trati v parní éře vozila mikáda, osobní vlaky uháněly v čele s bulíky, v čele cukrovarských přestavovacích vlaků byla jak buštěhradská 324.3, tak bejček řady 422.0 i oba kafemlejnky 310.0.
Setkání bylo posledním provozní setkáním naší sekce, na němž zahájení provozu v kampani, byť už jen telefonicky, nám mohl po ohlášení skončených příprav udělit vrchní vážný dolnocetenského cukrovaru Honza "Fuchs" Jáchymstál, a bylo též naším posledním provozním setkáním, o němž jsme ještě panu Fuchsovi mohli po jeho skončení poreferovat.
- TT-
Fotografická příloha (všechny fotografie (c) Tomáš Tyll, 2018):
324.319 na řízkové koleji pod elfou dolnocetenského cukrovaru
provoz na vlečce dolnocetenského cukrovaru
obě mikáda a hurvínek v moldavské výtopně
přenosná nákladní pokladna dolnocetenského cukrovaru
instradace pro cukrovarnické muzeum
Konec. (zapomenutá vozová nálepka pro instradaci řízků z cukrovaru)