Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Týnec nad Labem 28. IX. - 2. X. 2022

podzimní setkání Klubu trati 3b a sekce TT - provoz

Po kovidu se vrací modulářský život, byť s obtížemi, do pravidelných kolejí.  Hala základní školy v Týnci nad Labem tak ožije  vlaky v měřítku TT, tentokrát na menším layoutu kvůli mnoha absencím způsobeným pracovním zaneprázdněním mnoha dříve pravidelných účatníků: 

Layout       

 

 

A zde je GVD: 

zde ve verzi pro program Grafikon kolegů Černohorských  

zde tabulky NJŘ: 

hlavní trať Výpravčice - Malé Svatoňovice

 

 

NJR Výpravčice - Malé Svatoňovice v odkazu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vedlejší trať Malé Svatoňovice - Skalka - vl. VŽD

 

zde v odkazu

 

staniční jízdní řády

Rozkaz o zavedení GVD: 

 RZG

 

Plán telefonie: 

je zde

 

 

Setkání bylo zahájeno 28. září 2022 v 9:30, kdy již půlhodiny pře otevřením  haly první účastníci dorazili na místo  samé. Vyměřování přesně od 10:00, stavba layotu mechanicky dokončena v 16:03, telefonie vyzkoušena a zprovozněna v 16:29. 

Na setkání bylo odjeto 8 sejšen a 15 hodin ze sejšny deváté v poklidném provozu. To do budoucna umožňuje modelovat jízdní řády a provoz včetně posilových vlaků a vozů jedoucích jen v určité dny. 

 

Trasování: 

Ze skryté stanice Výpravčice trať dvěma protisměrnými oblouky po výjezdové rovince se známou a fotogenickou zárubní zdí dosáhla žst. Svor,  v níž stále probíhá postupná rekonstrukce nástupišť.  Ze Svoru tentokráte neodbočovala cvikovskou větví žádná místní dráha,  a tak se na kolejích bývalého obvodu lokálky odstavovaly vozy nákladní. V přilehlém obvodu této stanice bylo opět tradičně stanoviště strojní služby setkání.           

Ze stanice Svor  dráha pokračovala dvěma pravými oblouky a mezilehlým rovnýn úsekem s tzv. Köcherovým mostem do žst. Černá nad Úpou. V této stanici byla napojena levým obloukem krátká vlečka pobočného závodu automobilky, z níž byly vypravovány přímé vlaky s autovozy do Výpravčic. 

Mezi Černou nad Úpou a Malými Svatoňovicemi,  v nichž hlavní trať končila, byla její trasa vyvinuta dvěma mírnými levými oblouky s rovným úsekem tvořeným dvukolejnými  moduly s využitím pochopitelně toliko jedné traťové  koleje.           

Ve stanici Malé Svatoňovice se modeluje nejen nakládka místního černého kovářského uhlí, ale také jsou postupně precizním způsobem sypána nástupiště u kolejí pro osobní dopravu. Na trutnovské zhlaví byla zapojena samostatná točna pro otáčení parních lokomotiv, aby stroje na hlavní trati z obou výchozích stanic, tedy jak Výpravčic, tak Svatoňovic vyjížděly vždy na vlaku ve správném postavení komínem vpřed. 

Místní dráha byla do Malých Svatoňovic zaústěna vůči hlavní trati úvraťově za použití výjezdu vlečky tamějšího dolu. 

Lokální dráha se přes technologický podchozí most a sestavu protiobloukových krjinářAky velmi pěkných a zatrolejovaných modulů kolegy PHae dostala do mezilehlé stanice Trnávka, v níž provoz stejně jako na celé větvi místní dráhy, řídil dirigent v Malých Svatoňovicích. 

Trnávka vytěžovala nákladní dopravu především svou vlečkou ZZN, v místní jednomístné výtopně nocovával motorový vůz. 

Z Trnávky místní trať pokračovala do zástavky  a nákladiště  Skalka, vytvořené z obou spojek dvoukolejných modulů VŽD, dál už pokračovala jen do  vlečky VŽD.                              

 

Několik fotografií (dále neoznačené fotografie co do původu všechny (c) Photography, Tomáš Tyll, 2022): 

 

Hrboun 375.0 ve Svoru na odstavné. 

 

413.1 v žst. Svor s manipulačním vlakem.   

 

Táž lokomotiva jako na předešlém obrázku s celým a na poměry modulovky v TT velmi  krátkým manipulačním vlakem. A tři Sasky a jedny cibule k tomu.    

 

Patra s 365.4 na Os ve Výpravčicích.  

 

 

Výpravčická točna s druhou 375.0 a s čmelákem T 669.1  Stojánek s číslem vlaku a jeho odjezdem pro skryté nádraží je nápad kolegy  PaMiho.  

 

Němka řady 555.0 na vlečce automobilky v Černé nad Úpou.  

 

 

Hrboun na točně ve Výpravčicích. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

Letecký pohled do Výpravčic. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

 

Trať z Výpravči do Svoru a žst. Svor a Big Ben. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

Úsek Svor - Černá nad Úpou. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

 

Pokračování trati z Černé n/Ú do Malých Svatoňovic. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

Místní dráha Malé Svatoňovice - Trnávka - Skalka  - vlečka VŽD. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

Žst. Trnávka (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

Trať Svor - Černá. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022   

 

Trať na výjezdu ze Svoru.  (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022   

 

Totéž místo z druhé strany. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

A ještě jednou o kousek dál. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022   

 

Sasky a cibule ve Svoru.  (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022  

 

Křizování osobních vlaků ve Svoru. (c) Photography Pavel Štěpánek, 2022   

 

Kousek dvojkolejky.  

 

Přejezd z dílny kolegy PHae. Plně funkční. 

 

P(řenosná) N(ákladní) P(okladna) - bednička II komoditní: kdyby pan Fuchs měl čas a na chvilku se utrhl ze svého cukrovaru, kde tedy určitě má plné ruce práce, našel by vše, jak má být: včetně Břicháčkových kubesů.  

 

Vlečka ZZN v Trnávce. 

 

V Malých Svatoňovicích se sype nejen uhlí, ale i nástupiště. A to velmi pěkně.  

 

Strojová rychlíková idyla ve Svoru: 387.043 a 375.007.   

 

Místní dráha objíždějící kostel.  (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

Navazující úsek s přejezdem. (c) Photography 2022, Pavel Haertl       

 

Týž úsek, ale z opačné strany. (c) Photography 2022, Pavel Haertl       

 

Autobusová zastávka u přejezdu,  v pozadí domek váhy. (c) Photography 2022, Pavel Haertl      

 

 

Detail trolejového vedení a pohled na apsidu kostelíka od východu. (c) Photography 2022, Pavel Haertl      

 

Kilometr 12 místní dráhy. (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

Úsek místní dráhy mezi Malými Svatoňovicemi a Trnávkou. (c) Photography 2022, Pavel Haertl      

 

Pohled od kostela do Malých Svatoňovic, právě se tam čile posunuje. (c) Photography 2022, Pavel Haertl      

 

Detail paseky v ochranném pásmu místní dráhy. To kdyby náhodou Správa železnic, s.o  a Ministerstvo životního prostředí nevěděly, jak to má vypadat také v měřítku 1:1.  (c) Photography 2022, Pavel Haertl       

 

Strážní domek u trati místní dráhy. (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

 

Manipulační vlak na cestě do Trnávky.  (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

Žst. Trnávka. (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

Celkový pohled na zatrolejovaný úsek lokální trati. (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

Výpravčický tunel. (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

 

 

Staniční skladiště a manipulační obvod žst. Černá nad Úpou.  (c) Photography 2022, Pavel Haertl     

 

A tímto pohledem do dopravní kanceláře žst. Černá nad Úpou a výpravčí ve službě právě zapisující odhlášku vlaku ze Svoru do dopravného deníku se rozloučíme s přáním, abychom se příští rok opět všichni pokdu možno i v hojnějším počtu  sešli. (c) Photography 2022, Pavel Haertl         

 

Takže,  v roce 2023  buď  v květnu v Jaroměři nebo v září v Týnci - ahoj. 

 

-TT-