Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Jaroměř 4. V. - 8. V. 2023

provozní jaroměřské setkání

AhojTTe všichni,

kdo oblibujete modulovku. Reportáž z jaroměřského setkání začínám trošku nezvykle brzy, zhruba čtyři a půl měsíce před jeho uskutečněním. Jenže to má pádný důvod, protože i do této reportáže a jejího sepsání přenáším skutečnost, kterou jsem už několikrát v minulosti zdůrazňoval ve svých reportážních poznámkách, totiž že  setkání nezčíná až okamžikem, kdy se halou ozve tolik očekávané oznámení, že "Čas běží!/Uhr läuft!", ale už v okamžiku, kdy začne jeho příprava. 

 

14. XII. 2022, den první

Jsme na začátku, sekce TT-provoz vyhlásila propozice svého jaroměřského setkání, naleznete je zde: 

https://zababov.cz/akce/jaromer-2023/

 

27. XII. 2022

Není od věci propozice si projít a pokochat se tím, co nás čeká. Nejdůležitější jsou osoby a obsazení organizačního týmu. 

Hlavou setkání je jeho koordinátor. Je to funkce náročná a nevděčná, ale z velkého zaujetí pro modulovou železnici  a její příznivce vykonávaná. Koordinátorem setkání v Jaroměři v roce 2023 je kolega Miloš Greguš, sekční zástupce sekce TT-provoz a dlouholetý úspěšný šéf její strojní služby na setkáních. Setkání je tak v dobrých, rozvážných rukou pana sekčního, což je zárukou velmi pohodového setkání. A kdo neholduje pravidlům a postupům modulovky, nechť si jde hrát na písek.1   

Dalšími nesmírně významnými osobami pro setkání jsou tvůrce layoutu a  s ním konstruktér GVD. Pro letošní setkání se této veledůležité úlohy ujal v dvojroli kol. Jan Josey2 Dvořák, zdatný konstruktér obojího. 

 

13. II. 2023

Proběhla po uzávěrce přihkášek modulů první návrhová schůzka sítě ve složení sekční zástupce  TT-provoz, předseda Klubu trati 3b a autor této zprávy. Z došlých přihlášek modulů, za něž je třeba velmi  poděkovat všem přihlašovatelům bez rozdílu, neboť na sebe vzali závazek moduly připravit, přivézt, postavit, smontovat, zprovoznit a na konci setkání rozmontovat  a odvézt, čímž měrou vrchovatou naplnili myšlenku, že modulaření spočívá v kolektivní hře silných, avšak vnímavých individualit, které vědí, že podstatné pro úspěch setkání je, co nabídnou ke společné hře druhým, vzešel tetno první návrh sítě: 

první návrh sítě Jaroměř 2023

Je zde k připomínkám a konstruktivním návrhům a doplněním, tím je zároveň dán k zábavě a poučení všem, kdo se zajímají o modulovku a tu velmi zajímavou a zábavnou část setkání, totiž jeho přípravu, zároveň tím napravuji v minulosti zčásti (ale jen z části) vznášené výtky o tajemnosti či uzavřenosti modulářských setkání. Není nic tajemného ani uzavřeného pro vážné a nadšené zájemce ochotné jen nežvanit či vypindávat se na sociálních sítích a přiložit ruku k nádhernému dílu.                  

 15. II. 2023

 Přihlášení účastníci s moduly schválili v mejlové debatě návrh sítě (což je důležité pro základní rozhnodnutí o druhu provozu na setkání a vedení vlaků, kde bude úvrať hlavní trati, odkud kam povede dráha místní a jaké budou základní přepravy uhlí, cementu nebo třeba automobilů) ) a péčí a pílí našeho mistra layoutáře kol. Joseyho máme již k dispozici první návrh layoutu zde:

layout - návrh verze 1

 

16. II. 2023 

Navazuje na vytvořenou síť a layout, další náš kolega, David Rektor, vytvořil první ideový návrh oběhů souprav osobních vozů a náčrtu kostry GVD osobních vlaků, vycházející z postupů dráhy měřítka 1:1. Jde o návrhy, které projdou mnoha úpravami, protože jde o schémata, v nichž ještě není např. zapracována skutečná vzálenost stanic od sebe na modulišti a tím potřebné jízdní doby i vzhledem k modelovaným traťovým rychlostem v mezistaničních úsecích, stejně jako nutné úpravy pro vkonstruování nákladních vlaků, ale dobrou představu o možnostech osobních přeprav na layoutu už tyto návrhy poskytují. Pokochejte a zasněte se zde: 

GVD - osobní vlaky      

oběhy souprav             

 

14. III. 2023

Příprava GVD pokračovala přípravou návrhů oběhů a tím jízdního řádu kolegou Davidem Rektorem.  Dostali jsme se v modelaření jeho zásluhou zase o něco dál od hračkaření při tvorbě modelového GVD. 

Zde oběhy souprav pro osobní vlaky, rychlíky a část oběhů strojních: 

Os vlaky návrh oběhů souprav      

Rychlíky návrh oběhů souprav

strojní oběhy - návrh

 

A zde po usilovné práci kolegů Joseyho a David R.   už tabulky prvního návrhu  nákresného jízdního řádu (pracovní verze 13...): 

NJR Výpravčice - Pardubice

NJR Výpravčice - Radost

NJR Radost - Pardubice

NJR Studenec - Kouřim

NJR Studenec - Mochov

 

2.V. 2023

Nuže, konečný návrh jízdního řádu je zde, spolu s ním i sešitové jízndí řády a rozkaz o zavedení grafikonu (RZG). 

Velmi doporučuji RZG přečíst před studiem jízndích řádů, podává poučení, jak je na letošním jaroměřském layoutu doprava zkonstruována: 

rozkaz o zavedení GVD pro Jaroměř 2023

 

A zde tabulky nákresných jízdních řádů: 

Nákresný jízdní řád trati Rumburk - Pardubice  

Nákresný jízdní řád trati Studenec - Mochov

Nákresný jízdní řád trati Trnávka - Kouřim

Nákresný jízdní řád trati Výpravčice - Radost

    

Zde jsou sešitové jízdní řády, kdyby se snad nějaký ztratil nebo tak něco, tady jsou všechny kdykoli k dispozici: 

SJŘ 01 pro vlak Mn 8501

SJŘ 02 pro vlaky Pn 7520, Pn 7701 a Pn 6600

SJŘ 03 pro vlaky Sn 4551, Os 541, 520, 521, 542

SJŘ 04 po vlaky MOs 2751, 1551, 1552, 2752; Lv 1591; Os 1505, 500, 503

SJŘ 05 pro vlaky Pn 7501, 7500; R 123, 212

SJŘ 06 pro vlaky Mn 8751; Pv 9652

SJŘ 07 pro vlaky Pn 5680,5681; Os 1510,1509

SJŘ 08 pro vlaky Sn 4552; Lv 591; Ruš Pn 5751; Pn 7551; Pn 7550; Ruš Pn 5752; Lv 592a

SJŘ 09 pro vlaky MOs 2701; 2702; 2703; 2732; 2731; 2704

SJŘ 10 pro vlaky MOs 2753; 3702; 3701; 2754; 3704 3703; 2704; 2755; 2756

SJŘ 11 pro vlaky Os 1506; Pn 6601, 7700

SJŘ 12 pro vlaky Os 501; Lv 593; Ruš Pn 5550; Pn 5650

SJŘ 13 pro vlaky Pn 5661; Vn 10660

SJŘ 14 pro vlak Vn 10521

SJŘ 15 pro vlaky Pv 9651; Mn 8750

SJŘ 16 pro vlaky MOs 571, 572, 553, 544, 552

SJŘ 17 pro vlaky Os 1507; R 124

SJŘ 18 pro vlak Mn 8502

SJŘ 19 pro vlaky Os 1508, 1512, 1513

SJŘ 20 pro vlaky Mn 8701; Pv 9604

SJŘ 21 pro vlaky Pn 5753, 5754, Pn 6603

SJŘ 22 pro vlaky MEx 54; Os 1511, 1514, 1515

SJŘ 23 pro vlaky Pv 9550, 9551; Os 1516, 1517

SJŘ 24 pro vlaky MOs 2734, 2733, 3706; Os 502; Vn 10551

SJŘ 25 pro vlak Pn 7580

SJŘ 26 pro vlaky Pv 9601; Mn 8702

SJŘ 27 pro vlaky Os 543, 522, 523, 546; Sv 1586; Ruš Sp 483, 484, 493, 494; Sp 494; Os 2781, 1553

SJŘ 28 pro vlaky Pn 7503, 6602

SJŘ 29 pro vlaky Rn 4621, 4622; MOs 2736, 2735, 2706, 2707; Vn 10721, 10722

SJŘ 30 pro vlaky Mn 8753; Pv 9654

SJŘ 31 pro vlak Mn 8503

SJŘ 32 pro vlaky MOs 2705; Os 505

SJŘ 33 pro vlaky MOs 555, 554, 557, 582

SJŘ 34 pro vlaky Pn 5761, 5762; Os 507

SJŘ 35 pro vlaky MOs 3705, 2760, 2757, 3708, 3707

SJŘ 36 pro vlaky Pn 7502; Vn 10763, 10764

SJŘ 37 pro vlaky Os 504; R 213; Pn 7702

SJŘ 38 pro vlaky MEx 55; R 126; Os 1524; Lv 1590

SJŘ 39 pro vlaky Pn 7703; Os 1522; Pn 6605

SJŘ 40 pro vlaky Os 1520, 1519, 545, 506

SJŘ 41N pro vlaky Pn 7581, 6604; MOs 2710

SJŘ 42 pro vlaky MOs 2789, 2759, 2762, 2761, 2764, 2763, 3722, 3721, 3710

SJŘ 43 pro vlak Mn 8504

SJŘ 44 pro vlaky R 125, 214; Os 1521

SJŘ 45N pro vlaky MOs 2708, 2709, 3710, 2722, 2721, 2766; Pn 6606

SJŘ 46N pro vlaky MSv 3781; Vn 10651; Lv 592b; MOs 3709, 3732

SJŘ 47N pro vlaky Mn 8601, 8604

SJŘ 48N pro vlaky Pv 9653; Mn 8752

SJŘ 49 N pro vlaky Pv 9750, 9751, 9602; Mn 8703

SJŘ 50N pro vlaky MOs 551, 550, 556, 573, 574, 559, 558

SJŘ 51N pro vlaky Lv 595; Vn 10753, 10754

SJŘ 52N pro vlaky Mn 8700; Pv 9603

SJŘ "Dieselizace" pro vlak Lv 598 pp

SJŘ "Šrotace" pro vlak Lv 599 pp

 

Na závěr jedna libůstka pro znalce a milovníky "what if/co kdyby tenkrát":

SJŘ zvláštních vlaků Os 4890 a 1. nsl. MEX 55 pro Bund der Landwirte/Svaz německých zemědělců v RČS

 

9. V. 2023

Setkání se vydařilo. Grafikon i layout byly ještě lepší než loňské a účast vynikající. GVD 0-24 s rušícími vlaky, zvláštními vlaky, vlaky vedenými před A, v A a N  s plynulou změnou trakcí, rutinními vlaky přes půlnoc (protože nevíme, že to nejde) a mimořádně zajímavou organizací nákladní dopravy, která nás v modelování provozu zase posunula dál a výše: jde o podobný kvalitativní skok, jako když se mezi námi objevil zesnulý Kníže Honza Jáchymstál a z modelování nákladní dopravy, dosud provozované jen systémem nahodilých přeprav otáčecími  lístky Fremo mezi tzv. barevnými skryťáky (nemajícími naprosto nic společného s realitou natož jejím modelováním)  z toho udělal pořádnou zábavu. 

Odjezdili jsme za 3,5 provozního dne pět celých sejšen (modelovaný  provoz středa - neděle) a tři čtvrtiny sejšny šesté (pondělí). 

Zásluha za vynikající layout, GVD a plánování přeprav patří Honzovi Joseymu Dvořákovi a Davidu Rektorovi 

Podrobnější reportáž a fotogalerie následují.  

 

Reportáž klubu úsTTí

Dříve však, než zařadím fotografie ostatních účatníků setkání, dovolím  si uvést odkaz na vynikající reportáž s bohatou fotografickou a videodokumentací kol. Ladislava Kováře z klubu úsTTí, kochejte se prosím zde: 

reportáž klubu úsTTí aneb jak to vidí horosvatošebestiánovci

 

Knižní jízdní řád 

Kolega Josey nám pro potěchu vydal knižní jízdní řád jaroměřského setkání. Byla to dle jeho slov strašná práce, ale je to nádherná věc, kterou znalci a milovníci provozních setkání ocení. Je to poprvé, co takto někdo vydal knižní jízdní řád pro modulovkové setkání a je to veliká krása3

Knižní jízdní řád situvaný do konce 50. let minulého století je tedy zde:

KJŘ Jaroměř 2023    

A mojí rukou neuměle načrtnutá mapa k tomuto jízdnímu řádu je zde (na příští setkání ji vylepším: 

mapa ke knižnímu jízdnímu řádu  

 

Zvláštní vlaky DRG pro Svaz německých zemědělců v RČS/Bund der Landwirte

Je škoda nezařadit do provozu na setkání vozidla, která by jinak jen zahálela v šuplíku. Není nutné kvůli tomu krátit čas pro provozní sejšny, stačí legenda a trocha práce nad jízdní řádem. A tak vznikl nápad zařadit jízdu mimořádného vlaku s náležitostmi DRG pro účastníky sudetoněmecké vzpomínkové poutě k soše Josefa II v Hoře Sv. Šebestiána někdy ve 20. letehc XX. stol. Nápad je inspirován červnovou z fotografiií  kalendáře pro rok 2023 klubu úsTTí  , řekli jsme si s kol Vandasem, který se výtečně zhostil úlohy strojvedoucího říšské dráhy, proč nápad nerozvinout na setkání. Trasu jsme řádně projednali s panem sekčním a koordinátorem setkání, ten po revizi jízdního řádu ( SJŘ zvláštních vlaků Os 4890 a 1. nsl. MEX 55 pro Bund der Landwirte/Svaz německých zemědělců v RČS ) vydal svolení k zavedení vlaku.

A tak jsme postupovali dle příručky Dopravní služba na československých státních drahách z roku 1923 Františka Runta a předpisu čís. XIX, kterým je stanoveno, že obsahem služby dopravní je:     

a) vypracování jízdního řádu a uspořádání jízd. Pro vlak tam byla vypracována trasa by obecenstvo bylo dopraveno do stanice svatošebestiánské tak včas, aby mohlo započíti s poutí dopoledne (příjezd v 7:51 hod.), lokomotiva a souprava pokračovaly na otočení, vyzbrojení a vyčištění do Pardubic, odkud v 16:36 vlak vyjížděl  zpět a v Hoře Sv. Šebestiána zastavoval s pobytem od 17:01 do 17:16 pro nástup.

b) přeprava osob, zde tedy účastníků pouti k soše Josefa II

c) zavedli jsme vlak distribucí jízdního řádu do zúčastených staninčích a  dopravních úřadů, sestavili jej z lokomotivy DR P8 2498 a čtyřnápravových vozů KPEV (vše Tillig)

přičemž výprava obou vlaků a služba při nich dopadla výtečně, když žádné závady ani události politického rázu nebyly ředitelství hlášeny. 

Průjezd zvl. vlaku Rumburkem     

vlak zastavil pro výstup obecenstva v Hoře S. Šebestiána

zvláštní vlak v Hoře Sv. Šebestiána

zvláštní vlak při cestě zpět

         

Fotogalerie druhá,  aneb "nic nemá smysl, když to pořádně neswinguje!"

V roce 1926  vyjíždějí na koleje Československých státních drah první mikáda, lokomotivy řady 386.0, později 387.0, zkonstruované v plzeňské Škodovce ing. Oscarem Dolchem, württembersko-bádenským rodákem, a začíná se jimi tak dlouhá a skvělá vrcholná epocha parních rychlíků na československých kolejích. Evropou uhánějí a burácejí rychlíky vedené slavnými lokomotivami: francouzskými 231, německými 03 a 01, rakouskými 570 nebo polskými Pt 31. V báječném a ohromujícím rytmu dvojčitých a trojčitých parních krasavic se Evropou rozléhá do všech koutů další podmanivá hudba: velkoorchestrální swing, za jehož počátek bývá považována skladba Duka Ellingtona "It Don’t Mean a Thing if It Ain’t Got That Swing" čili "Nic nemá smysl, když to pořádně neswinguje!" ze srpna 1931, poprvé nahraná na desky v lednu 1932. 

Několika fotografiemi si připomeneme tu báječnou dobu - (c) Photography, Tereza Tess Lakomá 2023 :  

387.043 před točnou a 387.016 vedle uhelných figur v rumburské výtopně   

387.016 v Hoře Sv. Šebestiána   

387.043 a 387.016 s 377.05 (bývalá pruská P8) před rumburskou remízou    

jedno z mikád v rumburské výtopně

a (c) Photography, Daniel Martanovič 2023:

387.023 v rumburské výtopně

387.043 jen o kousek dál

plnění válců 51 %, rychlost 82 km/h, regulátor ve třech čtvrtinách: 387.040 s osobním vlakem začíná ukazovat, co dolchovská konstrukce dokáže

90 km/h, strojvedoucí zavírá regulátor

40. mikádo na mostě přes říčku Kechravu: ještě má válečný černý nátěr, ale ještě nemá na dýmnici potupnou rudou hvězdu a je podle provorepublikových zvyklostí vyleštěné jelením lojem, svršek je dosud v dokonalém stavu: jsme někde mezi léty 1946 - 1950

krátkým elegantním komínem se do okolí rozléhají ostré a přesné trioly výfukové páry v rychlosti 106 km/h

míjení mikád na trati v plné rychlosti: 387.040 a 387.043

 

Příběh škodovky, scénář a fotografie (c) Marek Tyll, 2023: 

u trati , rumburské zátiší , bude se vagónovat? , Röhsdorf , na zárubní zdi odbočky , Green Deal , domácí zvíře / na dvorku , škarpa , solitér , remíza na konci světa . polní cestou Ipolní cestou II . nebudu s ním mluvit / uhlím napřed . u magacínu , k vodě / žízeň I , do vody / žízeň II , nad vodami , koňská síla /horse power , na vrcholu

 

Dvě fotografie ze žst. Svor, sídla pana sekčního zástupce a šéfa  strojní služby (c) Photography Tereza Tess Lakomá, 2023:   

 

 

 

Fotogalerie Daniela Martanoviče, (c) Photography Daniel Martanovič 2023:

pohled na část laoyutu se žst. Moldava v popředí , za ní žst. Studenec s odbočující místní dráhou do Trnávky, vlevo od Moldavy žst. Radostdo   Layout před zahájením provozu, což se pozná podle kartiček a stojánků s výchozím postavením vozidel a souprav např. v žst. Moldava v popředí; za ní žst Studenec s odbočující tratí do Trnávky, vlevo žst. Radost, vzadu u stěny žst. Pardubice (skryťák), před ní rozvinutá trasa lokálky.

 

 

 

Detailnější pohled do Studence, úplně dole rumburské zhlaví Moldavy s vlečkou Stáčírny Certlov, již zaplněnou vozy. Pozornosti by neměl ujít motiv vpravo, jde o ředitelskou poradu, kdy jeden ředitel, a to odboru, se zaujetím vysvětluje přednosti systému dálkově řízené dopravny Ošelín druhému řediteli, tentokrát výkonnému ...

 

 

     

Vlečka Peklo napojená na peážní vlečku OFZ, čili Oravských ferozliatinárskych závodov, n.p.

 

 

 

Vlečkový areál OFZ. Nádherný inustriální motiv, v popředí šrotiště a vodojem.   

 

 

 Přestože je vlečkový areál OFZ stále ve výstavbě, autor již velmi pokročil a tak je na co se dívat, například tvůrčí využití standardních stavebnic fy Auhagen. 

 

 

 

Posun v úzkém profilu, vozy se do haly vejdou opravdu jen tak tak.     

 

 

 

Expediční rampa s vozy řady Z.

 

 

 

A tady už jsme u mlýnského náhonu pod sebastiansbergským viaduktem, někdy na začátku 30. let minulého století.

 

 

  

Povozník a hostinský Joseph Müller ze Sebastiansbergu si odváží z nádraží právě došlou kusovou zásilku pěti sudů výtečného plzeňského ležáku. V popředí drátovod a pákový dotahovač vjezdového návěstidla svatošebestiánské stanice.

 

 

 

413.1 právě odstavila chladírenské vozy u rampy a skladiště pro nakládku konzerv ze šmídberské konzervárny. 

 

 

 

Dřevěný nadjezd nad ošelínským zářezem svatošebestiánské stanice. Vzorně udržované a vyčištěné štěrkové lože dokládá, že se nacházíme v modelu epochy II, tedy před rokem 1945, možná někdy ve 30. letech minulého století. 

 

 

 

Výhybkářské stanoviště a strážní domek svatošebestiánské stanice. Takhle to tu vypadalo za provozu.    

 

 

 

Správkárna a remíza rumburské výtopny: dvě 377.05 (Tilligovy P8) a 365.4 (Schirmerova BR 64).

 

 

 

Nádvoří malé rumburské strojírny, spíše větší dílny, prostě sudetského verkštatu.  

 

 

 

 

Dům u šenovské koleje žst. Rumburk, vlevo souběh traťových kolejí do Černé nad Úpou a Hory sv. Šebestiána.

 

 

 

 

Rumburské zhlaví Moldavy se stavědlem a kanály drátovodů a skupinovým odjezdovým  návěstidlem. Takhle nějak by vypadala rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení v žst. Moldava v roce 1939-40, plánovaná ŘSD Praha - sever, kdyby nedošlo k okupaci pohraničí v důsledku potupné Mnichovské dohody ...      

 

 

Výchozí vlak ze skryté žst. Radost před zahájením provozu.  Stojánky s označením čísel výchozích vlaků jsou 3D tisk, štítky s čísly se přilepí aktuálně před každým setkáním nové.  

 

 

 

Stanice Radost je původně skryťák, ale majiteli dělá radost a tak si pro radost postavil v Radosti stavědlo, čímž udělal sobě radost a nám taky.

  

 

 

Mlýnské kolo poháněné vodou a točící se .... proklatě rychle.

 

 

 

M 131.1  v žst. Hora Sv. Šebestiána někdy mezi léty 1948 a 1953. Takhle to mohlo také vypadat i v měřítku 1:1, kdyby na trati v květnu 1948 nebyl zastaven proovz a nebyla změněna z dráhy hlavní na vlečku.

 

 

 

131.1 v Hoře podruhé.

 

 

 

 

A tady je už hurvínek na mostě v traťovém úseku Hora - Rumburk.

 

 

413.1 s manipulačním vlakem na vlečce pivovaru odbočující z širé trati v mezistaničním úseku Moldava - Radost.

 

 

 

    Už je doposunováno a manipulační vlak pokračuje do další stanice.

 

 

 

Momentka z šedesátých let: Takže čest soudruhu, můžeš se určitě spolehnout!

 

 

 

Nákladní vlak s uhlím projíždí kolem vlečkového areálu OFZ.

 

 

  

3x M 131.1 na místní dráze Studenec - Trnávka - Kouřim/Mochov.

 

 

 

 

Dva pohledy na oldřichovské zhlaví stanice Janovice u Trutnova. Inspirativně a velmi pěkně provedený modul. Léto na Vás úplně dýchne...

 

 

 

 

 

Do Trnávky od Janovic volno s vjezdem do odbočky.

 

 

 

312.05 nastupuje na svůj vlak ze strojové stanice v Trnávce.

 

 

  

 

T 435.0 a 377.05 ve Studenci.

 

 

 

 

 

Vlečkový areál ve Studenci.

 

 

 

 

MOs vedený M 131.1 dělá přípoj k osbnímu vlaku na hlavní průběžné trati, zatímco manipulační vlak čeká na dobu svého odjezdu.

 

 

 

 

365.4 a M 131.1 ve Studenci.

 

 

 

 

Pomocné a podružné stavby drážní ve Studenci: staré záchody s chlívkem a dřevník (stavebnice fy JM detail).

 

 

 

 

M 131.1 v odbočce Chlum.

 

 

 

 

Zářez místní dráhy s projíždějící M 131.1

 

 

 

 

T 458.1 v žst. Bocovo. 

 

 

 

 

M 131. 1 v zářezu místní dráhy do Kouřimi.

 

 

 

 

312.05 s manipulačním vlakem vyjíždí z odbočky Chlum směr Samopše, Bocovo a Kouřim.  

 

 

 

 

Velmi pěkně vymodelovaný modul znázorňující bývalou hlavní dráhu II. řádu (proto ten mimoúrovňový nadjezd) ve stavu po těžké střední opravě svršku v 60. letech: nový čerstvý štěrk, strojně podbito, banketní chodníčky neudržovány a odvodňovací příkopy zasypány šmantem, takže za 10-15 let se trať propadne do řady blátivých míst. Protože je udržován parní provoz, je stále celkem slušně vysekáno a vykáceno, doba technicky i přírodovědně nevzdělaných tzv. "ochránců životního prostředí", kterým jde jen o buzerační úřední moc, teprve přijde.     

 

    

 

 

312.05 vyjíždí s manipulačním vlakem ze sázavského tunelu.

 

 

 

 

 

A zde v plné jízdě po spádu k Bocovu.  

 

 

 

 

Tři momentky na posunující manipulační vlak v žst. Bocovo. Provoz byl udržován podle předpisu D3, takže strojvedoucí i dirigent se měli co ohánět.

 

 

  

 

 

Manipulační vlak je u cíle své cesty, vjíždí kolem zarostlé složištní plochy u VNVK do stanice Kouřim.

 

 

 

 

Vlak je u cíle v žst. Kouřim, po ohlášení dirigentovi může začít strojvedoucí s posunem. 

 

 

 

 

377.05 s patrovými vozy v žst. Hora Svatého Šebestiána.

 

 

 

 

377.05 projíždí s osobním vlakem kolem vlečky OFZ.

 

 

 

 

 

 

Zahradnicko - zelinářské zátiší...

 

 

 

 

 

377.05 s osobním vlakem vjíždí do  zastávky Pivovar.

 

 

 

 

 

 

Přejezd u zastávky Pivovar.

 

 

 

 

 

 

 

 

Osobní vlak přejíždí můstek přes Kechravu.

 

 

 

 

 

M 240.0 ve Studenci.

 

 

 

 

 

 

Barča s cibulema na trati mezi Rumburkem a Horou. 

 

 

 

 

 

T 478.1 z předchozího snímku: jde o přímý nákladní vlak do Studence.

 

 

 

 

 

T 478.1 s týmž nákladním vlakem.

 

 

 

 

 

Singrovka M 240.0 v žst. Trnávka. Zde bylo sídlo dirigujícího dispečera pro trať D3 Trnávka - Kouřim/Mochov. 

 

 

  

 

 

M 240.0 na mostě přes Bezručovo údolí za okamžik vjede do žst. Hora Svatého Šebestiána. 

 

 

 

 

Týž MOs z nadhledu.

 

 

 

 

Výjezd ze Studence směrem na Trnávku.

 

 

 

 

 

M 240.0  na místní dráze do Trnávky.

 

 

 

 

 

Model dilatace.

 

 

 

 

Skladiště n.p. Ferrona v žst. Bocovo.

 

 

 

 

 

T 458.1 vyjíždí s vyrovnávkovým vlakem uhláků ze sázavského tunelu II.

 

 

 

 

Vyrovnávkový vlak projíždí zářezem před odbočkou Chlum.

 

 

 

 

M 240.0 v remíze strojové stanice Trnávka.

 

 

 

 

 

T 458.1 posunuje v Bocovu. 

 

Výběr z fotografiií pana emeritního sekčního, (c) Photography Pavel Štěpánek 2023:

Pohled do Moldavy a Radosti - je to radost...

 

 

 

 

Dálkově řízená výhybna Ošelín.

 

 

 

 

Pohled téměř letecký na žst. Trnávka.

 

 

 

 

Centrální část layoutu a nácvik § 4 pravidel modrého života personálem žst. Rumburk: "Všichni jsou na obědě!"

 

 

  

Vpravo žst. Malé Svatoňovice, vzadu žst. Svor.

 

 

 

Trať mezi odbočkou Chlum a Bocovem.

 

 

  

 

Vjzedové návěstidlo odbočky Chlum.

 

 

 

Dálkově řízená výhybna Ošelín. Technicky dokonalé, precizní, vymyšlené, zkonstruované. Kamery, obrazovky, elektronika. Jen se vkrádá otázka, proč vlastně jezdit na setkání? Stačí si sednout k obrazovce PC s kamerovým záznamem doma, umělá inteligence ho brzy bude umět vytvořit (možná to umí už dnes) a brzy na to bude apka do mobilu....     

 

 

 

Dva pohledy na viadukt přes Bezručovo údolí.

 

 

 

 

U první koleje ve Studenci.

 

 

 

Řopík obraného podúseku obsazovaného za mobilizace v roce 1938 družstvem 3. roty II. praporu čáslavského pěšího pluku 21 Maršála Foche. Ale to je zatím taj. dův. mob., je léto roku 1937 a odbor pro udržování dráhy vyměňuje pražce v přilehlém traťovém úseku. aby udržel trať v dobrém stavu. Vytyčení objektů lehkého opevnění není na modulu náhodné, ale je provedeno dle taktických a ženijních zásad Ředitelství opevňovacích prací inž. Janem Jáchymstálem, poručíkem v zál. ženijní služby, v roce 2015. Pane poručíku, tu oleátu s nákresem palebných vějířů zbraní pod betonem mám pořád v trezoru, čeká na Váš podpis...   

 

 

K tomu dvě fotografie pořízené leteckým pozorovatelem dělostřelectva des. abs. Františkem Hořákem letky 11 (pozorovací a zvědné)  leteckého  pluku 1 Praha: 

 

které ukazují průběh linie opevnění a kolejiště žst. Moldava i s vlečkou stáčírny Certlov. (c) Photograhpy, Ladislav Kovář 2023   

 

 

A zde už opět fotografie pana emeritního:  

 

Kolejiště vlečkového areálu OFZ. Eldorádo posunu. 

 

 

  

 

 

Vlečka Peklo. 

 

 

 

Vlečka Pivovar.

 

 

 

 

 

Letecký pohled na vlečkový areál OFZ a navazující vlečku Peklo.

 

 

Účastnící setkání hledí vstříc. Čemu? Inu  štastné modelářské budoucnosti -  a dalším setkáním. 

 

 

 

Legendami opředený kávovar na fírcimře. Tady se klábosí, debatuje, drbe, pije kafe, svačí, domlouvají velké i malé modelářské obchody a další budoucnost a plány.

 

 

-TT- 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

     

 

 

  

1 odkazuji dnes už na legendární větu pana sekčního ze setkání před několika lety v Hnúšti, kdy dva nezvedence nechápající, že modulovka není pouštění vozidel hore dole kopcom, vyzval rázně a účinně k dodržování dopravních předpisů nebo laskavému odebrání se na přilehlé pískoviště v intravilánu obce, kam by svou projevenou sociální inteligencí dokonale zapadali  

2 budiž vyslovováno "Džouzi:" 

3 vývěsný jízdní řád na jednom setkání sekce TT-ČSD uspořádaném někdy v letech 2010-14, snad v Zákupech, v jedné ze svých stanic instalovali tehdy němečtí kolegové