Železniční modelářská mapa

právníkova mapa



Jaroměř 4. V. - 8. V. 2024

provozní setkání TT a TTe

Přípravy letošního provozního setkání v parní a motorové trakci epoch III./IV. jsou k 24. dubnu 2024 v plném proudu a pokročilé fázi, propozice jsou zde:

propozice setkání v Jaroměři 2024    

 

layout 

Především layout se letos  - ostatně jako vždy -   vydařil díky péči, umu a píli našeho layoutáře kolegy Honzy Joseyho Dvořáka, jakož i všem moduly přihlásivším účastníkům,  i když oproti původní verzi:   

layout pro Jaroměř květen 2024 původní

v úzkorozchodné části sítě musel být zmenšen, protože někteří kolegové z Československé modulovky TTe /sekce TTe v Zababově jsou bohužel v termínu setkání vázáni neodkladnými pracovními povinnostmi. Přesto je výsledná podoba layoutu velmi pěkná a v úzkorozchodné části bude co obdivovat: splítkou rozchodů normálního a úzkého počínaje a řepařskou dráhou konče: 

jaroměřský květnový layout 2024 - finální verze

 

 síť

Pozorný prohlížitel a čtenář z výše představeného layoutu sezná, že letos po dlouhé době se kolegům podařilo vyprojektovat a sestavit laoyut s paralelními tratěmi.

Naposledy byl takový layout k vidění v roce 2014 v Zákupech ( odkaz na reportáž ze Zákup 2014 ), kde se podařilo spojit paralelní spojkou místní dráhy s dvěma úvratěmi stanice Drnov a Svor a předtím v roce 2012 také v Zákupech ( odkaz na zákupskou reportáž v roce 2012  ) , kde byly místní dráhou spojeny  stanice Svor a Světlá. 

Ale teprve letos je layout konstruován jako paralelní hlavní trať II. řádu k hlavní trati. 

Síť je letos tedy následující: 

hlavní trať:

žst. Výpravčice (skrytá stanice představující i zbytek sítě) - žst. Malé Svatoňovice s vlečkou kamenouhelného dolu  - vlečka OFZ (Oravských ferozliatinárskych závodov) zaústěná do širé trati -  žst. Svor s vlečkou Správy státních hmotných rezerv  - žst. Moldava - žst. Rumburk  - žst. Studenec - odb. Obora - žst. Radost (skrytá stanice). 

 

hlavní trať II. řádu:

žst. Rumburk - žst. Ronov - vl. Stáčírna zaústěná do širé trati - žst. Hora Sv. Šebestiána -  odb. Obora - žst. Radost.   

 

místní dráhy:

žst. Studenec - žst. Trnávka s vlečkou ZZN - dopravna Skovice - dopravna Janovice u Trutnova - zastávka Horní Hádkov s vl. Agencie -  dopravna Nový Oldřichov

dopravna Skovice - dopravna Bocovo s vl. Ferona - dopravna Mochov s vl. Mrazírny a vl. Likérka

Rumburk - Brandov/přechodová na úzký rozchod

 

úzkorozchodné dráhy: 

Brandov - Horní Povelice  - Benešov nad Lipou - Domašín - Ronov

Tetín - vl. Cukrovar

 

úzkorozchodná řepařská dráha

Cukrovar - Studce  - Loučeň - Banja Luka - vl. Československých státních lesů 

                

organizace setkání a provozu  na něm    

Jak už je v propozících uvedeno, jde o neveřejné provozní setkání, nejde tedy o veřejnou výstavu. Na setkání mají tak přístup jen jeho účastníci a jimi pozvaní hosté. 

 

hosté: 

Hosty velmi prosíme, aby dodržovali pravidla, která účastníkům i jim umožní zažít atmosféru provozního modulového setkání. 

Obecná pravidla pro hosty vypracovaná kolegy ze sekce TT-ČSD platí i na tomto setkání a jsou zveřejněna zde:

pravidla pro hosty

Zejména je důležitý bod 4. těchto pravidel, který raději zopakujeme: 

Mezi moduly se pohybujte s největší mírou opatrnosti, neběhejte, necouvejte. Na moduly ani modely nesahejte, neopírejte se o ně, neodkládejte na ně žádné předměty. Dbejte na to, abyste neblokovali přístup k modulům a volný průchod podél nich. V modulišti se vyskytují místa, kam mají vstup povolen jen účastníci zajišťující provoz, do těchto míst v žádném případě nevstupujte. Pro děti, které nedosahují výšky alespoň 140 cm je nutné mít k dispozici stoličku nebo schůdky. Děti se nesmí opírat o moduly a je nutné je z důvodu bezpečnosti přidržovat. V případě, že je potřeba dostat se na druhou stranu modulu, je možné modul pouze podlézt a to na označeném místě, které je k tomu speciálně upraveno. V těchto místech obzvláště dbejte opatrnosti a snažte se je co nejrychleji uvolnit. Bez výslovného souhlasu majitele modelu, modulů nebo jiného vybavení s nimi v žádném případě nijak nemanipulujte.

 

 nápoje a jídlo na hale:

Jaroměřská hala ASVAJ je velmi čistá a její správci ji udržují ve vzorném pořádku, což velmi prospivá našim modelům, Toho je dosaženo mimo jiné i tím, že není dovoleno vyjma čisté pitné vody donášet na halu jakékoli jiné nápoje nebo konzumovat jídlo. Své kofeinistické a kulinářské vášně může každý saturovat mimo halu zejména na pověstné  - v dobrém slova smyslu - fírcimře.        

 

přihlašování hostů na toto setkání : 

 

Hosty mohou zvát na provozní setkání pořádané sekcí jen členové sekce TT – Provoz nebo aktivní účastníci.

Své hosty musí hostitel uvedením jejich jména a příjmení nahlásit v termínu, uvedeném v propozicích, koordinátoru setkání nebo osobě jím určené.

Všichni hosté musí viditelně nosit visačku se svým jménem a příjmením a jménem a příjmením svého hostitele. Výjimku mají děti předškolního věku, jsou–li po celou dobu doprovázeny osobou s visačkou.

Hostitel odpovídá za náležité poučení svého hosta co do pravidel chování k ostatním účastníkům, modelům, modulům, ovládání vozidel a provozu (pravidla chování a provozu na modulišti), a to již před setkáním.

Hostitel je povinen svou účast na provozu při setkání si uspořádat tak, aby byl schopen se věnovat jak svým hostům a uvést je do provozu na modulišti, tak aby byl stíhal své služební povinnosti.

Každý z členů sekce má povinnost zdvořile, ale nekompromisně požádat hosta bez visačky, aby si ji ihned opatřil, pokud host nedbá, je člen sekce oprávněn hosta vykázat z moduliště nebo o to požádat jeho hostitele.

Hosta, který nedodržuje pravidla provozu a chování na modulišti, je každý člen sekce povinen vykázat z moduliště nebo o to požádat jeho hostitele.

Hosté, kteří smějí pouze sledovat provoz, mají červenou visačku.

Hosté, kteří jsou natolik svými hostiteli proškoleni, že jsou způsobilí k výkonu dopravní služby, mají žlutou visačku.

Koordinátor setkání je oprávněn odmítnout registraci dalších hostů na setkání, pokud je už přihlášeno tolik předchozích hostů, že kapacita moduliště pro hosty je vyčerpána.

 

Předpisy pro stavbu a bourání layoutu jsou uvedeny již odkazem v propozicích, zde přidávám odkaz jak na stavěcí, sklízecí, bourací a bezpečnostní předpisy, tak na předpisy služby dopravní i komerční platné na tomto setkání. Jsou tak kdykoli komukoli, zejména pak účastníkům, k nahlédnutí: 

sbírka normálií

 

GVD/jízdní řád

Bude péčí odboru sestavy civilního jízdního řádu brzy zveřejněn.

Zatím vyvěšuji k 24. dubnu 2024 pracovní verzi strojních oběhů, vypracovanou kol. Davidem Rektorem. Je myslím na co se těšit: 

 

oběhy strojní služba - parní trakce 

oběhy strojní služba - motorová trakce

 

Obě tyto verze oběhů jsou pracovní a mohou doznat a doznají změn, ale už nyní dávají dobrou představu o slušném parním provozu.    

 

Tabulky nákresného jízdního řádu (NJŘ) pro síť normálního rozchodu vyhotovené péčí kolegů Honzy Joseyho Dvořáka a Davida Rektora, jsou zde: 

NJŘ trati Výpravčice - Studenec - Radost

NJŘ trati Rumburk - Ronov - Radost

NJŘ trati Studenec - Nový Oldřichov

NJŘ trati Skovice - Mochov

NJŘ trati Rumburk - Brandov

 

Tabulky sešitových jízdních řádů (SJŘ) jsou zde: 

SJŘ 01

SJŘ 02

SJŘ 03

SJŘ 04

SJŘ 05

SJŘ 06

SJŘ 07

SJŘ 08

SJŘ 09

SJŘ 10

SJŘ 11

SJŘ 12

SJŘ 13

SJŘ 14

SJŘ 15

SJŘ 16

SJŘ 17

SJŘ 18

SJŘ 19

SJŘ 20

SJŘ 21

SJŘ 22

SJŘ 23

SJŘ 24

SJŘ 25

SJŘ 26

SJŘ 27

SJŘ 28

SJŘ 29

SJŘ 30

SJŘ 31

SJŘ 32

SJŘ 33

SJŘ 34

SJŘ 35

SJŘ 36

SJŘ 37

SJŘ 38

SJŘ 39

SJŘ 40

SJŘ 41

SJŘ 42

SJŘ 43

SJŘ 44

SJŘ 45

SJŘ 46

SJŘ 47

SJŘ 48

SJŘ 49

SJŘ 50

SJŘ 51

SJŘ 52

SJŘ 53

SJŘ 54

 

SJŘ úzkorozchodných drah: 

manipulační vlaky úzkého rozchodu  

MOs úzkého rozchodu

Os úzkého rozchodu

řepařské vlaky pp a řepařská dráha

 

- a zde jsou tabulky s přiřazením jednotlivých vlaků do turnusů sešitových jízdních řádů normálního rozchodu: 

vlaky/turnusy (jaké vlaky obsahují jednotlivé turnusy a který vlak je v jakém turnusu)

 

Dále je uvedena tabulka výchozího postavení při zahájení provozu: 

výchozí postavení  

 

Rozkaz o zavedení GVD, který přináší provozní podrobnosti pro personál a úředníky služby dopravní i jízdní: 

rozkaz o zavedení GVD

 

Seznamy vlaků pro staniční zaměstnance ve služebnách:  

žst. Výpravčice - seznam vlaků

žst. Malé Svatoňovice - seznam vlaků

vl. OFZ - seznam vlaků

žst. Svor - seznam vlaků

d.ú. Moldava - seznam vlaků

d.ú. Moldava - pořádací nádraží, plán řazení vlaků

d.ú. Rumburk - seznam vlaků

žst. Studenec - seznam vlaků

žst. Radost - seznam vlaků

žst. Ronov - seznam vlaků

žst. Ronov místní n. - seznam vlaků

z. Tetín - seznam vlaků

z. Certlov - seznam vlaků

žst. Hora Sv. Šebestiána - seznam vlaků

žst. Trnávka - seznam vlaků

dopravna Skovice - seznam vlaků

dopravna Janovice u Trutnova - seznam vlaků

dopravna Nový Oldřichov - seznam vlaků

dopravna Bocovo - seznam vlaků

dopravna Mochov - seznam vlaků

z. Kamenolom - seznam vlaků

vl. Pivovar - seznam vlaků

z. Podlužany - seznam vlaků

 

dopravna Brandov - seznam vlaků

dopravna Brandov úzkorozchodné . n. - seznam vlaků

 

rozvody elektřiny 230V  

Náš kolega a emeritní sekční zástupce Pavel  Štěpánek připravil jako každý rok plánek rozvodu 230 Voltů v našem  modulišti: 

rozvod 230V Jaroměř 2024

Z plánku každý majitel stanice pozná, kolik prodlužovacích kabelů potřebuje a kde je jeho připojovací bod.   

 

rozvody telefonie

Pan kolega Miroslav Bardoděj vypracoval plán telefonie ve spolupráci  s návěstními a signálními dílnani a společností  "Šváb & Netáhlo s.r.o.": 

telefonní síť

 

rozvody DCC

Pan kolega Pavel Štěpánek připravil plánky sítě DCC a umístění LN - Boxů:

DCC - páteřní síť  

DCC - větve

DCC - větev A

DCC - větev B

DCC - větev C

DCC - větev D

DCC - větev E

DCC - větev F